شرکت امدادخودرو ایران در اواخر اسفند ۱۳۷۸ در پی سیاست تکمیل زنجیره خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو تاسیس شد.
از جمله مهمترین ضرورتهای تشکیل شرکت امدادخودرو ایران می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
از آنجائیکه در زمان تاسیس شرکت، هیچ الگوی داخلی جهت ارائه خدمات امدادی به خودروها در کشور وجود نداشت، این شرکت فعالیت خود را از فروردین 1379 با ماموریت اولیه و آغازین ارائه خدمات امداد سیار به دارندگان محصولات ایران خودرو آغاز نمود. در ادامه با افزایش چشمگیر توسعه محصولات ایران خودرو و گستردگی توزیع محصولات، افزایش انتظارات مشتریان و همچنین توسعه سخت افزاری و نرم افزاری فرآیندهای عملیاتی و پشتیبانی شرکت، خدمات جدیدی نیز به حوزه ماموریت سازمان اضافه شد.
در حال حاضر شرکت امدادخودرو ایران با بهرهبرداری از سامانه هوشمند و پیشرفته و بهرهمندی از شبکه گسترده امدادرسانی بالینی و حمل در سراسر کشور، برخورداری از بزرگترین و مجهز ترین مرکز پاسخگویی و امداد کشور به سرشماره ی سراسری 096440، بهرهمندی از امدادگران و کارشناسان خبره، به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت، فارغ از نوع خودرو در سراسر کشور مدیریت امور عملیات امداد رسانی را با هدف ارتقاء رضایت مشتریان بر عهده دارد.